Juoksijan voimavalmennus | Sipoon Syke

Juoksijan voimavalmennusryhmä

Vie juoksusi uudelle tasolle la 9.10.2021 klo 12.00 alkavassa valmennuksessa

Oletko vasta aloittanut juoksuharrastuksen tai jo pitkään harrastanut juoksua?

Mikäli juoksu on intohimosi, haluamme muistuttaa kuinka tärkeää lihasvoimaharjoittelu on sinulle.


Hyödyt voimaharjoittelusta:

- Juoksun taloudellisuus paranee vahvistuneen lihaksiston myötä

- Loukkaantumisriski vähenee

”Voimaharjoittelu tarjoaa juoksusuorituskyvylle huomattavia hyötyjä ja se on tärkeä osa juoksijan harjoittelua. Voimaharjoittelun avulla kestävyysominaisuutensa huipputasolle harjoitellut juoksijakin voi parantaa suorituskykyään, ja voimaharjoittelulla on rooli myös vammojen hoidossa ja ennaltaehkäisyssä.” (lähde: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68727#)


Valmennuksen myötä sinulle kirkastuu se, mitä juoksusuorituksen parantamiseksi ja voiman lisäämiseksi kannattaa tehdä kuntosalilla. Jokaisen juoksijan kanssa tehdään henkilökohtaisiin tarpeisiin ja harjoittelumahdollisuuksiin sopiva nousujohteinen harjoitteluohjelma kolmen kuukauden ajaksi. Talvikausi on erinomainen vaihe vuosikalenterissa voimatason nostamiseksi, ja keväällä, kun juoksukelit paranevat, voit siirtyä voimaharjoittelussa ylläpitoon.

Ja mikä parasta, valmennuksessa saat vertaistukea muilta innokkailta juoksijoilta.


Tulostakuu: mikäli et ole tyytyväinen valmennukseen, saat rahasi takaisin!


Kenelle valmennus sopii?

Mikäli haluat nostaa lihaksistosi voimatasoja, parantaa juoksusi taloudellisuutta sekä ehkäistä loukkaantumisia, valmennus sopii sinulle kuin piikkari radalle.
Valmennukseen sisältyy kotitehtäviä koko valmennuksen keston ajan, ja valmennuksen myötä saat liikepankkiisi liikkeitä sekä ohjeita omatoimisen voimaohjelman toteuttamista varten (salilla, ulkona ja kotona).

Tämä kurssi antaa sinulle juoksua tukevan voimaharjoittelun elementit moneksi vuodeksi.

Sinun tulisi suoda itsellesi voimailuun aikaa yksi tunti ja 30 minuuttia viitenä (5) lauantaina kahden kuukauden aikana. Yhteiset treenipäivät ovat:


- la 09.10.2021 klo 12.00-13.15

- la 30.10.2021 klo 12.00-13.15

- la 13.11.2021 klo 12.00-13.15

- la 27.11.2021 klo 12.00-13.15

- la 11.12.2021 klo 12.00-13.15

Tämän lisäksi sinun tulisi sijoittaa rahallisesti tähän 59€/kk (2kk).

Kotitehtävätreeneihin menee noin 2 x 30 min viikossa. Ensimmäisen kuukauden aikana sinulle muokataan oma ohjelma ja sen toteuttaminen jatkuu vielä 1-2 kk valmennuksen jälkeen nousujohteisena, jonka jälkeen voit siirtyä voimatreenissä ylläpitovaiheeseen ja painottaa juoksua.


Kuka sinua valmentaa?

Jouni Varpelaide, Auktorisoitu FAF Personal Trainer®, Trainer4Youn Voimavalmentaja

Olen köpötellyt 10 maratonia, 5-6 Vätternrundania (300 km pyöräily) ja lukuisia lyhyempiä juoksuja ja pyöräilyjä. En ole saavuttanut mitään vakuuttavia aikoja, mutta ymmärrys noista lajeista minulla on.

Kun aloitin säännöllisen urheilun 37-vuotiaana, 4-kymppisenä kyykkäsin 185kg, mave 185kg ja penkki 137,5kg, eli ei ihmeitä mutta omaan kuitenkin myös omakohtaisen käsityksen ja kokemuksen voimaharjoittelusta.

Leuanvetoharrastus alkoi 2017 ja vuoden 2021 tavoite on lisäpainoissa voida todeta että vedän oman ikäni (58kg/58 vuotta). Tällä hetkellä kisaennätys on 52,00 kg (09/2020).


Mottoni valmennuksessa: ”Ikä ei ole kehityksen este”.


Viime syksyllä (2020) startattu valmennus saavutti suuren suosion ja paikat täyttyivät yhdessä viikossa.


Varmista paikkasi seuraavalle kurssille ostamalla varaamalla paikka (20€) valmennukseen suoraan verkkokaupasta.

Paikkoja max 8. Tervetuloa mukaan! Ilmoittautuminen on sitova.


Älä jätä päätöstäsi roikkumaan - toimi pian! Edellinen kurssi täyttyi reilussa viikossa.


#10 Blogi - Fysiologiaa ja anatomiaa

Voimaportaat ja niiden merkitys tavoitteen kannalta. Lihaskestävyys, perusvoima ja nopeusvoima

Lue lisää

#19 Blogi - Juoksujalka Vipattaa

Asiakaskokemuksia ja valmentaja Jouni Varpelaiden haastattelu - Juoksijan Voimavalmennus

Lue lisää


Kommentit