Juoksijan voimavalmennus | Sipoon Syke

Juoksijan voimavalmennusryhmä

Vie juoksusi uudelle tasolle la 7.11.2020 alkavassa valmennuksessa

Oletko vasta aloittanut tai jo pitkään harrastanut juoksua? Oli miten oli, mikäli juoksu on intohimosi haluamme muistuttaa kuinka tärkeää lihasvoimaharjoittelu on sinulle:


Hyödyt voimaharjoittelusta:

- Juoksun taloudellisuus paranee vahvistuneen lihaksiston myötä

- Loukkaantumisriski vähenee

”Voimaharjoittelu tarjoaa juoksusuorituskyvylle huomattavia hyötyjä ja se on tärkeä osa juoksijan harjoittelua. Voimaharjoittelun avulla kestävyysominaisuutensa huipputasolle harjoitellut juoksijakin voi parantaa suorituskykyään, ja voimaharjoittelulla on rooli myös vammojen hoidossa ja ennaltaehkäisyssä.” (lähde: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68727#)


Valmennuksen myötä sinulle ei jää epäselväksi mitä tehdä kuntosalilla, jotta juoksu paranisi ja voima lisääntyisi. Jokaisen juoksijan kanssa tehdään henkilökohtaiset testit ja testien perusteella räätälöidään nousujohteinen voimaharjoitusohjelma.

Ja mikä parasta, valmennuksessa saat vertaistukea muilta innokkailta juoksijoilta.


Tulostakuu: mikäli et ole tyytyväinen valmennukseen, saat rahasi takaisin!


Kenelle valmennus sopii?

Mikäli sinulla ei ole motivaatiota tähän, etkä halua nostaa lihaksistosi voimatasoja, valmennus ei sovi sinulle. Jos tavoitteenasi on kuitekin nostaa omia voimatasoja ja sitä myötä parantaa jouksua, sen taloudellisuutta ja vähentää loukkaantumisriskiä, valmennus sopii sinulle. Tämän lisäksi sinun pitäisi suoda itsellesi voimailuun aikaa n. puolitoista tuntia neljänä (4) lauantaina 7.11 - 5.12 (poislukien 28.11) klo 10.00:stä eteenpäin sekä sijoittaa rahallisesti itseesi 99€.


Kuka sinua valmentaa?

Jouni Varpelaide, Auktorisoitu FAF Personal Trainer®, Trainer4Youn Voimavalmentajakurssi syksyllä 2020

Olen köpötellyt 10 maratonia, 5-6 Vätternrundania (300 km pyöräily) ja lukuisia lyhyempiä juoksuja ja pyöräilyjä. En ole saavuttanut mitään vakuuttavia aikoja, mutta ymmärrys noista lajeista minulla on.

Kun aloitin säännöllisen urheilun 37-vuotiaana, 4-kymppisenä kyykkäsin 185kg, mave 185kg ja penkki 137,5kg, eli ei ihmeitä mutta omaan kuitenkin myös omakohtaisen käsityksen ja kokemuksen voimaharjoittelusta.

Leuanvetoharrastus alkoi 2017 ja ensi vuoden (2021) tavoite on lisäpainoissa voida todeta että vedän oman ikäni (58kg/58 vuotta). Tällä hetkellä kisaennätys 09/2020 on 52kg).


Mottoni valmennuksessa: ”Ikä ei ole kehityksen este”.


Ilmoittaudu mukaan nyt!


#10 Blogi - Fysiologiaa ja anatomiaa

Voimaportaat ja niiden merkitys tavoitteen kannalta. Lihaskestävyys, perusvoima ja nopeusvoima

Lue lisää

Hio tekniikat kuntoon synttäriviikon klinikoissa

Miten kyykkysi sujuu? Oletko vielä uskaltautunut kyykkäämään vapailla painoilla, vai mietityttääkö muuten olisiko tekniikassasi parantamisen varaa? Synttäriviikolla Anton vetää kolme erilaista tekniikkaklinikkaa.

Lue lisää


Kommentit