Golffarin svingi- ja fysiikkavalmennus | Sipoon Syke

Golffarin fysiikka ja svingivalmennus talvikaudelle

Talvikauden fysiikkavalmennus saa jatkoa. Uusien ryhmien aloitusajankohta on 16.1.2024 ja 27.2.2024. Lue lisää alkavasta ryhmästä ja varaa paikkasi heti.

​​​​​​​Tämä valmennus on talviharjoittelukauden paras valinta! Valmennus sisältää sekä Fysiikkavalmentaja Markus Kolisen ryhmätreenejä Sipoon Sykkeellä, että kuntosali- ja kotitreeniohjelmia talvikaudelle. Tämän lisäksi Golf Pro Ben Sundelinin lyöntivalmennusta Planmecalla, Vuosaaressa.


Stabiliteetti-valmennus keskittyy monipuoliseen fysiikan kehittämiseen. Kaikki lähtee keskivartalon hallinnasta, voimantuotosta ja liikelaajuudesta. Kun näitä harjoitteita tehdään suunnitelmallisesti omaa fysiikkaa kehittäen, tulee se väistämättäkin näkyä svingissä ja tämän takia valmennukseen yhdistyy säännölliset tapaamiset Golf Pro Benin kanssa Planmecalla, Vuosaaressa.

Fysiikkavalmennus Sykkeellä keskittyy jalkojen, lonkan alueen & keskivartalon tuen parantamiseen kun taas Planmecalla fokusalueet ovat rannekulmassa, tasapainossa & plane’n hallinta svingissä. Tämän lisäksi analyysiin ja toimenpiteisiin käytetään apuna Trackmanin yleisiä lukuja.


Fysiikkavalmennus Markuksen kanssa pähkinänkuoressa


1. Harjoittelun perusteet
Käydään käytännössä läpi stabiliteettiä keskivartalon lihaskuntoliikkeitä. Pääpaino liikepuhtaudella. Lisäksi koordinaatio ja -tasapainoliikkeitä.

2. Kiertoharjoittelu ja lopuksi Kehonhuolto
Käytetään opittuja lihaskuntoliikkeitä kiertoharjoitteluun käsi- ja kehonpainolla. Dynaamisiilla kehonhuoltoharjoitteluilla ylläpidetään ja parannetaan liikelaajuksia ja nopeutetaan palautumista.

3. Uusia liikkeitä kiertoharjoitteluun
Kerrataan läpikäydyt liikkeet, sekä opitaan uusia hermotuksen parantamiseksi

4. Dynaaminen lihashuolto & uudet liikkeet
Pakaran harjoittamisen jälkeen käydään läpi loput alaraajojen lihasryhmistä. Tapaamisella keskitytään reisilihaksiin ja pohkeiden lihaksiin ja niiden harjoittamiseen.

5.Kiertoharjoittelu ja lihashuolto
Viimeisellä tapaamisella on aika nitoa opittuja asioita yhteen. Jokainen osallistuja pääsee suunnittelemaan itselleen oman harjoitusohjelman valmentajan avustuksella.

Svingivalmennus Benin kanssa pähkinänkuoressa

1. Ensimmäinen kerta
- TPI liikkuvuustestit (ainoastaan stabiliteettia koskevat osuudet)
- Setup posture
- Pelvic tilt
- Pelvic rotation
- Torso rotation
- Toe Touch
- Single leg balance

Trackman keskeiset luvut – 5 lyöntiä/pelaaja
- Face angle (std deviation)
- Low point (std deviation)
- Club path (std deviation)

Trackman lukuihin käytetään rauta 7

2. Toinen kerta
- Alkuasento ja pallon paikka

- Swing planen läpikäyminen ja over the top/under the planen vähentäminen svingissä
- Taaemman käden supinaatio/pronaatio downsvingissä

3. Kolmas kerta
- Tasapaino svingissä (sway/slide)
- Trackman päällä jatkuvasti, jotta asiakkaat saavat vapaasti kokeilla jos pystyvät tehostamaan mitattuja arvoja
- Release tyyli (Trail hand flexion vs pronaatio)

4. Neljäs kerta
- Odotukset lyönnille
- Osumapuhtaus
- Voiman määrä lyönnissä kun haetaan toistettavuutta

5. Viides kerta
- Uudelleen testaus
- Rotaatio vs. sway
- Niskan rotaatio
- Etummaisen ranteen suoruus downsvingissä


Valmennus tiivistetysti:

Sipoon Sykkeellä Markuksen kanssa

  • Ryhmä 2: Tiistaisin 16.1, 23.1, 30.1, 6.2 ja 13.2.2024 klo 17-18
  • Ryhmä 3: Tiistaisin 27.2, 5.3, 12.3, 19.3 ja 26.3.2024 klo 17-18


Planmecalla Benin kanssa

​​​​​​​

  • Keskiviikkoisin 17.1, 24.1, 31.1, 7.2 ja 14.2.2024 klo 17-18
    • klo 17-18 (2 paikkaa)
    • klo 18-19 (1 paikka)
  • Keskiviikkoisin 28.2, 6.3, 13.3, 20.3 ja 27.3.2024 klo 17-18
    • klo 17-18 (TÄYNNÄ)
    • klo 18-19 (4 paikkaa)


Kesto: 10 kertaa
Ryhmäkoko: max 8 henkilöä
Hinta: 349€


Jos et vakuuttunut vielä, niin lue alla olevat palautteet edellisen ryhmän osallistujilta:

"Hyvää settiä, hiki tuli ja jotain omituista kropassa tapahtui, raajat liikkuvat paremmin. Tulos nähdään vasta ensi viikolla, kun päästään pelaamaan Ranskaan"

"Oli hyvä ja sanoisin että oikeita lihaksia käyttää harvoin"

"Mulle sopivan tehokasta liikkuvuuden ja stabiliteetin kehittäminen oli kivaa. Voimaa voi sitten joskus myöhemmin koittaa hankkia."

"Sopiva kokonaisuus minulle, vastasi odotuksia, sain mitä olin hakemassa. Lyöntiharkat oli myös juuri oikeaan tarpeeseen"

"Salitreenit oli minulle, joka en ole innostunut salitetreistä, sopivan helppoja/vaativia.
Lyöntitreeneissä tuli selvästi esille omat heikkoudet joita tulee harjoittaa sekä muutamia keinoja korjata omia virheitä. Kiitos


Ilmoittaudu tuleviin valmennuksiin alla olevalla lomakkeella