UKK - Syke Liikuntakeskus mobiilisovellus | Sipoon Syke

UKK - Syke Liikuntakeskus mobiilisovellus

Olemme koonneet tähän usein kysytyt kysymykset sekä vastauksia applikaation ongelmatilanteisiin.

*28.8.2024 Sovellus on päivittynyt uuteen versioon...sivua päivitetään...*


Miksi minun pitäisi ladata Syke Liikuntakeskus -sovellus?
Syke Liikuntakeskus -mobiilisovellus on sinulla aina mukana! Sovellusta voi käyttää salikorttina ja kulkea sillä sisään ovesta, sillä voi varata paikan ryhmäliikuntaan ja sen avulla voi hyödyntää rahanarvoisia jäsenetuja. Tämän kaiken lisäksi pystyt sovelluksen avulla myös seuraamaan omaa kuntoiluasi.
Haluamme, että hyödyt sovelluksen käytöstä: Kokeile siis rohkeasti, anna palautetta ja ideoita - olemme täällä sinua varten!

Mistä löydän sovelluksen?
Sovellus on ladattavissa nimellä “Syke Liikuntakeskus” AppStoresta (iOS) tai Google Play -kaupasta (Android). Windows-puhelimiin sovellusta ei ole saatavilla.

Rekisteröityminen sovellukseen
Jokaisen uuden ja vanhan jäsenen tulee ensin rekisteröityä käyttäjäksi sekä luoda oma käyttäjätunnus ja salasana. Toivomme, että käytät sovellukseen rekisteröityessä samaa sähköpostiosoitetta, johon uutiskirjeemme sinulle tulee tai jota olet käyttänyt verkkokaupassamme. Näin varmistamme, että järjestelmä ymmärtää sinun olevan yksi ja sama henkilö. Vältyt myös tuplapostilta.

Unohtuiko salasana?
Mikäli olet rekisteröitynyt uuteen järjestelmään, mutta olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan kotisivuiltamme https://sipoonsyke.fi. Klikkaa oikeassa ylälaidassa olevaa “Kirjaudu sisään” -linkkiä (mobiilissa ylin valikkopainike) ja sen jälkeen “Unohtuiko salasana?”.

Miten voin kulkea ovesta mobiilisalikortilla?
Ovesta kulkeminen edellyttää, että älypuhelimessasi on Bluetooth päällä tai sijaintipalvelut sallittuna Syke Liikuntakeskus -sovellukselle.
Mobiilisovelluksen Salikortti-osiossa on painike “Avaa Sipoon Syke ovi”. Sitä painamalla sovellus avaa sinulle oven mikäli olet riittävän lähellä kyseistä ovea.
Huomaathan, ettet voi testata oven avaamista esim. kotoasi. Mobiilisalikorttisi toimii vain ollessasi Sipoon Sykkeen ovella.

Voiko mobiilisovelluksella lukita/avata pukukaappi?
Ei voi. Pukukaapin lukitukseen/avaamiseen voit käyttää olemassa olevaa jäsenrannekettasi/avaimenperääsi. Myös asiakaspalvelun aukioloaikoina on mahdollista lainata vierailija-avain pukukaappeja varten (niillä ei pääse kulkemaan ovista).

Miksi minun kannattaisi sallia sovelluksen ilmoitukset?
Pyrimme viestimään ilmoituksin a) jos sinä saat jotain hyötyä tai b) jos meillä on pikaista ilmoitettavaa. Toivomme, että sallisit ilmoitukset, jotta voimme lähettää niitä sinulle ja sinä voit kommentoida, ovatko ne kiinnostavia vai eivät.

Miksi en näe kaikkia jumppia aikataulussa?
Tarkistathan, ettei sinulla ole jokin uusista jumppakategorioistamme valittuna. Olemme ryhmitelleet jumpat neljään eri kategoriaan, jotta voisit helposti löytää uusia suosikkitunteja. Siispä jos valittuna on joki yläpalkin kategorioista, et näe kuin sen kategorian jumpat. Voit tyhjentää valintasi painamalla “POISTA VALINNAT”, jolloin näet taas kaikki tunnit.

Miten ilmoittaudun jumppaan sovelluksen kautta?
​​​​​​​Ryhmäliikuntatunnit löytyvät sovelluksesta omalta “Jumpat”-välilehdeltään. Oletusnäkymässä ovat seuraavaksi alkamassa olevat jumpat. Valitse ensin jumppa, johon haluat ilmoittautua. Tämän jälkeen ilmestyvältä sivulta löydät vihreän “Ilmoittaudu tapahtumaan” -painikkeen, jota painamalla varaat paikkasi tunnille. Tällä hetkellä ilmoittautuminen on mahdollista 14 päivää ennen tunnin alkamisajankohtaa. Vahvista osallistumisesi viimeistään 4h ennen tunnin alkua. Vahvistamattomat varaukset vapautetaan järjestelmään ja näin ollen ilmoittautumisesi peruutetaan automaattisesti ja siitä seuraa sanktio. Varauskalenterin toimintaohjeista voi lukea lisää ryhmäliikunta valikon alta.
Mikäli sairastut äkillisesti ja joudut perumaan osallistumisesi saman päivän tunneille ota yhteyttä info@sipoonsyke.fi.​​​​​​​


Yleisimmät pikaratkaisut applikaation ongelmatilanteisiin

  1. Tarkista, että puhelimessa on viimeisin versio sovelluksesta. Jos puhelimessa ei ole automaattiset sovelluspäivitykset päällä, niin sovellus tulee päivittää käsin sovelluskaupasta.
  2. Tarkista, että puhelimessa on käyttöjärjestelmäpäivitykset asennettuna viimeisimpään Android / iOS versioon.
  3. Tarkista, että puhelimessa on sijaintipalvelut päällä.
  4. Tarkista, että puhelimessa on Bluetooth päällä.
  5. Tarkista, että sovelluksella on oikeus käyttää sijaintipalveluja.
  6. Tarkista, ettei puhelimessa ole päällä VPN-sovellusta (nämä ovat toisinaan häirinneet sovelluksen toimintaa).


Mikäli mikään yllä olevista toimenpiteistä ei auta, niin voit kokeilla myös seuraavia:

  1. Sulje sovellus ja käynnistä se uudelleen.
  2. Kirjaudu ulos sovelluksesta ja kirjaudu uudelleen sisään.
  3. Poista sovellus ja asenna se puhelimeesi uudelleen.

Jos vieläkään sovellus ei toimi, ole yhteydessä asiakaspalveluun info@sipoonsyke.fi tai lähettämällä "Tekninen palaute" sovelluksen kautta.


Usein kysytyt kysymykset sovelluksesta

Miksi sovellus kirjaa minut välillä ulos itsestään?

  • Sovellukseen tehdään päivitys aina silloin tällöin. Kun puhelin päivittää sovelluksen sovelluskaupan kautta, kirjaa sovellus käyttäjän ulos. Tällöin käyttäjän pitää kirjautua itse takaisin sisään.


Miksi en pääse kirjautumaan sisään sovellukseen?

  • Tarkistathan, että olet varmasti kirjoittanut sähköpostiosoitteesi oikein, samoin salasanan.
  • Sisäänkirjautumisessa toimii sama sähköpostiosoite, minkä olet syöttänyt rekisteröityessäsi, joten jos rekisteröitymisessä on sähköpostiosoitteeseen tullut kirjoitusvirhe, pitäisi tämä sama kirjoitusvirhe toistaa sisäänkirjautumisessa.
  • Tarvittaessa tilaa salasanan uusintalinkki.
  • Tarvittaessa voit pyytää asiakaspalvelua tarkastamaan järjestelmästä sähköpostiosoitteen, jolla olet rekisteröitynyt.


Miksi en pääse ilmoittautumaan ryhmäliikuntatunnille, vaikka minulla on aktiivinen ryhmäliikuntajäsenyys?

  • Tarkistathan, että olet maksanut kaikki laskusi ja että sinulla ei ole mahdollisia sanktioita päällä johtuen vahvistamattomista ryhmäliikuntailmoittautumisista. Nämä pystyt tarkistamaan lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluun info@sipoonsyke.fi.
  • Tarkista myös, että sinulla ei ole päällekkäistä ilmoittautumista toiselle ryhmäliikuntatunnille.


Yritän avata ovea sovelluksella, mutta se ei onnistu.

  • Oven avaaminen onnistuu, kun puhelin paikantaa itsensä kuntosalin alueelle ja onnistuu ottamaan Bluetooth-yhteyden oven läheisyydessä olevaan vastaanottimeen.
  • Tarkistathan, että sinulla on puhelimessasi sijaintipalvelut päällä ja olet sallinut sovellukselle oikeuden käyttää sijaintipalveluita. Tarkistathan myös, että Bluetooth on päällä.
  • On havaittu, että esim. F-Securen VPN-sovellukset saattavat häiritä sovelluksen toimintaa, joten tarvittaessa kytke myös VPN-sovellus pois päältä.


Maksoin laskuni juuri äsken, mutten pääse salille sisälle?

  • Kulkuoikeus on aktiivinen sovelluksessa, kun lasku on maksettu. Mikäli et siis pääse salille, tarkistathan, että olet maksanut laskusi.
  • Mikäli olet ostanut kertakäynnin, niin joissain tapauksissa maksut kirjaantuvat maksetuiksi viiveellä. Tätä viivettä on havaittu etenkin MobilePay-maksuissa, joissa viive voi olla jopa useita tunteja.


Miksi en saa ilmoituksia / ilmoitukset ei toimi?

  • Tarkistathan, että olet antanut sovellukselle luvan ilmoituksille ja push-viesteille.
  • Sovelluksen ilmoitusasetukset löydät sovelluksesta oman profiilisi takaa.
  • Puhelimen push-asetukset:
    • Android
      Asetukset → Sovellusasetukset etsi haluttu sovellus → Sovelluksen käyttöoikeudet → Ilmoitukset → Näytä ilmoitukset → Kyllä
      Huomiona, että Android-käyttöjärjestelmäversioita on monia, joten monissa puhelimissa tämä polku asetukseen voi olla erilainen.

    • iPhone
      Asetukset → Etsi haluttu sovellus → Ilmoitukset → Salli ilmoitukset


Mistä tiedän onko vika vain omassa puhelimessani vai onko kyseessä laajempi toimintahäiriö sovelluksessa?

  • Usein ja todennäköisimmin syy applikaation toimimattomuuteen löytyy käyttäjän omasta puhelimesta. Jossain tilanteissa voi olla kyseessä laajempi toimintahäiriö, jolloin ongelma koskee samaan aikaan useita käyttäjiä. Mikäli olet tutustunut yllä oleviin pikaohjeisiin sekä UKK-kysymyksiin ja todennut ettei toimimattomuus johdu niistä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse info@sipoonsyke.fi.

Asiakaspalvelun aukioloajat sekä yhteystiedot

Tervetuloa tutustumaan tai muuten vain asioimaan Sipoon Sykkeen asiakaspalvelussa.

Lue lisää


InBody970-mittauksia Sipoon Sykkeellä 24.10.2024 klo 16-20!

Seuraava mittaustapahtuma pidetään torstaina 24.10.2024 klo 16-20. Merkitse päivämäärä kalenteriin ylös ja tule mittaukseen!

Lue lisää