Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset | Sipoon Syke

Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset

Sipoon Sykkeeltä löydät monipuolisen valikoiman erilaisia ryhmäliikuntatunteja. Ryhmäliikuntakalenteri suunnitellaan paljon asiakkaiden toiveita ajatellen mutta erityisesti sen toimivuutta laajemmin. Pyrimme siihen että sinulla on mahdollisuus valita joka päivä joko lihaskuntotunti, kehonhuoltotunti tai liikkuva/erikoistunti.

Ihastuttava ohjaajamme Anna Räisänen. Anna on liikuttanut Sipoon Sykkeen jäseniä jo useamman vuoden ajan!

Ihastuttava ohjaajamme Anna Räisänen. Anna on liikuttanut Sipoon Sykkeen jäseniä jo useamman vuoden ajan!

Ryhmäliikuntakalenteri ja aikataulu päivitetään noin kolme kertaa vuodessa. Alla löydät listauksen tunneista ja niiden kuvaukset. Huomaathan kuitenkin että kaikkia tunteja ei välttämättä ole aikataulussa säännöllisesti.

Käy katsomassa miltä ryhmäliikuntakalenterimme näyttää tällä kaudella!


TUNTIKUVAUKSET

Body
Koko kehon lihaskuntotunti. Alkulämmittelyn jälkeen muokataan koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Lopussa venyttely. Sopii myös aloittelijoille.

Combat
Tehokas, sykettä nostava ja paljon kaloreita kuluttava treeni koostuu erilaisista itsepuolustuslajien lyönti- ja potkusarjoista, joita tehdään musiikin säestyksellä. Tunti alkaa lämmittelyllä, jossa käydään läpi ohjelmassa käytettäviä lyöntejä ja potkuja. Opit tekemään liikkeet turvallisesti ja hallitusti ennen varsinaista treeniosuutta. Jokainen lyönti- ja potkusarja tehdään molemmille puolille, oikealle ja vasemmalle, jolloin kehoa rasitetaan tasapuolisesti. Lopputunnista treenataan keskivartalon lihaksia monipuolisin liikkein. Super hauskaa ja hikistä menoa! Haasta itsesi mukaan taisteluun!

Core Flow
Tällä tunnilla vahvistetaan keskivartaloa monipuolisin liikkein. Core Flow sopii niin aloittelijoille kuin jo pitkään liikuntaa harrastaneille treenaajille. Tunnin tavoitteena on keskivartalon vahvistamisen lisäksi parantaa ryhtiä, kehittää tasapainoa ja kehonhallintaa. Kesto 60 min.

Dance (ohjaajana Minttu)
Tanssillinen tunti jossa hiukan haastavampiakin koreografioita. Hikeä ja hyvää fiilistä aivan varmasti!

Dance (ohjaajana Jenna)
Hulvaton ja mukaansa tempaava yhdistelmä tanssin eri tyylisuunnista (mm. afrotanssityylit kuten reggaeton ym. streetlatinot, twerk, hip hop, dancehall, show dance, house, contemporary ym.)
Lisäksi ajoittain nostalgisia ylläreitä ja jännittäviä tanssillisia haasteita kokeilemaan jotain, mitä ei ole ehkä vielä tullut kokeiltuakaan.
Tanssi on aina subjektiivinen kokemus ja yksilöllinen tulkintatapa musiikin ja liikkeen luovasta yhdistämisestä.

Freestyle Spinning 1.
Sisäpyöräilytunti joka on hyvä peruskestävyydelle eli matalasykkeistä, rauhallisempaa ja sopii hyvin aloittelijalle.

Freestyle Spinning 2.
Sisäpyöräilytunti joka on vauhtikestävyysharjoitus eli tunti on vauhdikas ja hipoo maksimisykkeitä.

Flow Jooga
Flow jooga on virtaavin liikkein tapahtuvaa työskentelyä asanoiden eli jooga-asentojen parissa.
Tunnilla tehdään sarja, jota harjoitetaan toistuvasti hengityksen tahtiin, niin että asanat tulevat tutuiksi. Sarjat sisältävät eteen- ja taaksetaivutuksia sekä kiertoja. Flow jooga kehittää voimaa liikkuvuutta ja tasapainoa sekä tukee ryhtiä.

Flow Stretch
Kuvaus tulossa!

Functional Strength
Toiminnallista voimaharjoittelua. Harjoitus tehdään pattereissa ja välineinä käytetään oman kehon lisäksi myös kahvakuulia sekä pumppitankoja. Omatoiminen lämmittely 15 min ennen tuntia kuntosalin puolella on suositeltavaa.

Happy Hour // TEEMA:
Viikonlopun aloitus jumpan kautta! Tunnin teema määräytyy aina sen päivän ohjaajan mukaan ja teema määritellään etukäteen tunnin nimessä.

Kahvakuula
Lihaskuntoharjoittelua kahvakuulalla.

Move (ei vakiotuntia syyskaudella 2020)
Tunnilla tehdään helppoja tanssi- ja aerobicsarjoja. Ei vaikeita koreografioita, joten tunti sopii kaikille. Tunnin tarkoitus on saada hiki pintaan ja hymy huulille!

Pilates Flow
Pilates flow on nimensä mukaan yhdistelmä pilatesta, että flow joogaa. Kehonhallintatunti, jolla keskitytään hakemaan kokonaisvaltaista kehon liikkuvutta virtaavien liikkeiden avulla sekä vahvistetaan etenkin keskivartalon syviä lihaksia.​​​​​​​

Pumppi
Pumppi on tehokas lihaskuntotunti, jossa harjoitetaan koko kehon päälihasryhmät läpi. Välineinä käytetään levytankoa, käsipainoja ja step-lautaa. Tunti alkaa lämmittelyllä, missä käydään levytangon kanssa perusliikkeet läpi. Tunnilla edetään musiikkikappaleittain lihasryhmästä toiseen. Pumppi kehittää lihaskestävyyttä, haastamalla koko kehon lihasryhmät intensiiviseen treeniin pitkien toistojen kautta.

RPV
Helppo mutta tehokas lihaskunto-tunti jossa keskitytään ongelma-alueisiin kuten reisiin, pakaroihin ja vatsaan. Ei vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä.

Sali-Circuit
Sali-Circuit on kiertoharjoittelua kuntosalilaitteita käyttäen.

S.W.E.A.T
Step - Workout - Energy - Active - Training. Hikinen ja keskiraskas tunti jossa yhdistyy H.I.I.T:in ja Syke Step:in ominaisuuksia. Välineinä käytetään muun muassa steppilautaa ja käsipainoja.

Teema Spinning (syyskuussa 2020)
Kuvaus tulossa!

Yinjooga (ei vakiotuntina syyskaudella 2020)
Jokaiselle sopiva, kiireetön ja palauttava yin jooga - harjoitus tarjoaa mahdollisuuden pysähtymiselle ja koko kehon hyvinpitelylle. Harjoitus etenee alun lempeiden ja niveliä voitelevien liikkeiden kautta kehon luonnollisia liikeratoja palauttaviin ja kehoa avaviin sekä rentouttaviin asentoihin. Harjoitus päättyy loppurentoutukseen.


Ryhmäliikunnan toimintaohjeet muuttuivat kun otimme uuden varausjärjestelmän käyttöön 21.10.2019!

Ohjeita ryhmäliikuntaan ilmoittautumiseen

Mikäli olet ensimmäistä kertaa ilmoittautumassa Sipoon Sykkeen ryhmäliikuntatunneille luethan ensin ohjeet alta.

Lue lisää


Kokemuksia

Tutustu Sipoon Sykkeen asiakkaiden kokemuksiin.

Lue lisää