Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset | Sipoon Syke

Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset

Sipoon Sykkeeltä löydät monipuolisen valikoiman erilaisia ryhmäliikuntatunteja. Ryhmäliikuntakalenteri suunnitellaan paljon asiakkaiden toiveita ajatellen mutta erityisesti sen toimivuutta laajemmin. Pyrimme siihen että sinulla on mahdollisuus valita joka päivä joko lihaskuntotunti, kehonhuoltotunti tai liikkuva/erikoistunti.

Ihastuttava ohjaajamme Anna Räisänen. Anna on liikuttanut Sipoon Sykkeen jäseniä jo useamman vuoden ajan!

Ryhmäliikuntakalenteri ja aikataulu päivitetään noin kolme kertaa vuodessa. Alla löydät listauksen tunneista ja niiden kuvaukset. Huomaathan kuitenkin että kaikkia tunteja ei välttämättä ole aikataulussa säännöllisesti.


TUNTIKUVAUKSET

Dance
Tanssillinen tunti jossa hiukan haastavampiakin koreografioita. Hikeä ja hyvää fiilistä aivan varmasti!

Flow Jooga
Flow jooga on virtaavin liikkein tapahtuvaa työskentelyä asanoiden eli jooga-asentojen parissa.
Tunnilla tehdään sarja, jota harjoitetaan toistuvasti hengityksen tahtiin, niin että asanat tulevat tutuiksi. Sarjat sisältävät eteen- ja taaksetaivutuksia sekä kiertoja. Flow jooga kehittää voimaa liikkuvuutta ja tasapainoa sekä tukee ryhtiä.

Kahvakuula (TK)
Lihaskuntoharjoittelua kahvakuulalla.
(TK = Treenikontilla sään salliessa.)

Pilates
Tunnilla opetellaan klassisen mattopilateksen alkeita, hengitystekniikkaa ja kehonlinjausta. Tunti voimistaa kehon syvä lihaksia ja lisää liikkuvuutta. Tunti sopii kaikille.

Pumppi
Pumppi on tehokas lihaskuntotunti, jossa harjoitetaan koko kehon päälihasryhmät läpi. Välineinä käytetään levytankoa, käsipainoja ja step-lautaa. Tunti alkaa lämmittelyllä, missä käydään levytangon kanssa perusliikkeet läpi. Tunnilla edetään musiikkikappaleittain lihasryhmästä toiseen. Pumppi kehittää lihaskestävyyttä, haastamalla koko kehon lihasryhmät intensiiviseen treeniin pitkien toistojen kautta.

RPV
Helppo mutta tehokas lihaskunto-tunti jossa keskitytään ongelma-alueisiin kuten reisiin, pakaroihin ja vatsaan. Ei vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä.

L.I.I.T
L.I.I.T on lyhenne sanoista low intensity interval training. Tämä lempeä, mutta kuitenkin tehokas tunti soveltuu ihan kaikille kuntotasosta riippumatta. Tunnilla tehdään helppoja perusliikkeitä ilman hyppyjä, oman kehon painolla. Liikkeet tehdään lyhyinä intervalleina hyvään tekniikkaan panostaen.
Lattialla tehtäviä liikkeitä varten on hyvä olla joku siihen soveltuva alusta, muita välineitä et tarvitse.

Spinning
Sisäpyöräilytunti. Tunnilla poljetaan musiikin tahtiin mutta ei turhaan seurata wattilukuja tai kierrosnopeuksia. Liikutaan suurin osa tunnista vauhtikestävyysalueella ja välillä kolkutellaan maksimikestävyyden rajoja. Sopii myös aloittelijoille.

FasciaMethod
FasciaMethod on suomalaisten fysiotrapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. Harjoittelussa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dymaaninen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikeharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tunti soveltuu kaikille, oli sitten tavoitteena kipujen, särkyjen ja jäykkyyden vähentäminen tai esimerkiksi suorituskyvyn parantaminen omassa lajissa.

UpperBody
Lihaskuntoharjoittelua jossa keskitytään ylävartalon lihaksiin. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Lopussa venyttely. Sopii myös aloittelijoille.


Ohjeita ryhmäliikuntaan ilmoittautumiseen

Mikäli olet ensimmäistä kertaa ilmoittautumassa Sipoon Sykkeen ryhmäliikuntatunneille luethan ensin ohjeet alta.

Lue lisää


Asiakastarinat ja kokemukset

Tutustu Sipoon Sykkeen asiakkaiden kokemuksiin.

Lue lisää